X
تبلیغات
رایتل
مهرانی
آرشیو

شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388
پیشنهاداتی ساده برای سالی پربارتر

همه چیز باید تا حد امکان ساده باشد، اما نه خیلی پیش پا افتاده

(آلبرت اینشتین)

 

١. هر روز ١٠ الی ٣٠ دقیقه پیاده روی کرده و لبخند بر لب داشته باشید زیرا که لبخند بهترین داروی ضد افسردگی است.
٢. هر روز ١٠ دقیقه در سکوت بنشینید.
٣. شبها زودتر بخوابید و هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید جمله زیر را کامل کنید:
"امروز هدف من این است که -------------------------------."
۴. همواره با سه عامل زیر زندگی کنید:
انرژی - شوق و ذوق - همدلی
۵. نسبت به سال گذشته فیلم های خوب بیشتری تماشاکنید، بازی های بیشتری انجام دهید و کتابهای بیشتری مطالعه کنید.
۶. فرصت بیشتری برای دعا کردن و با خدا رازونیاز کردن، عبادت، تفکر عمیق، یوگا وفعالیت هائی از این قبیل اختصاص دهید زیرا این گونه فعالیت ها سوخت لازم برای زندگی پرکار را به شما می رسانند.
٧. اوقات بیشتری را با افراد بالای هفتاد سال و کمتر از شش سال بگذرانید.
٨. بیشتر ازغذاهای درختی و گیاهی و کمتر از غذاهایی که بطور مصنوعی تولید می شوند استفاده کنید.
٩. بیشتر چای سبز و آب بنوشید. تمشک، ماهی، سبزیجات، بادام وگردو بیشتر مصرف کنید.
١٠ . سعی کنید در هر روز برلبان حداقل سه نفرلبخند بنشانید.
١١ . خانه، ماشین ومیزتان را تمیزکنید و اجازه دهید انرژی تازه در زندگی شما جریان یابد.
١٢ . وقت با ارزشتان را با غیبت کردن، مواردی که گذشته، افکارمنفی یا چیزهایی که درکنترل شما نیستند هدر ندهید، درعوض انرژی خود را در لحظه مثبت فعلی سرمایه گذاری کنید.
١٣ . توجه داشته باشید که زندگی مدرسه است و شما برای یادگیری این جا هستید. مسائل بخشی از برنامه درسی هستند که ظاهرمی شوند و به آرامی کنار میروند مانند مسائل دریک کلاس درس ریاضی که می آیند و می روند، اما درس هایی که شما می آموزید برای یک عمر باقی می مانند.
١۴ . صبحانه را شاهانه، ناهار رامانند شاهزاده وشام رامانند دانشجویی که پول چندانی برایش باقی نمانده میل کنید.
١۵ . بیشتر بخندید و لبخند بزنید که این ها انرژی های منفی را دور نگه می دارند.
١۶ . زندگی عادلانه نیست ولی هنوز خوب است.  زندگی کوتاهتر از آن است که صرف نفرت از دیگران شود.
١٧ . خودتان را زیاد جدی نگیرید، دیگران هم نمی گیرند.
١٨ . شما مجبورنیستید درهربحثی برنده باشید، موافقت کنید که باشما موافق نباشند.
١٩ . باگذشته خود صلح کنید تا زمان حالتان را بهم نریزد.
٢٠ . زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. شما نمی دانید و هیچ ایده ای از این که سفر (زندگی) آن ها به خاطر چیست ندارید.
٢١ . شمع روشن کنید، از ملافه های زیبا استفاده کنید، لباس خواب راحت و زیبا بپوشید و برای اوقات خاص آن ها را نگاه ندارید. امروز همان روز خاص است. هیچکس مسئول شادی شما نیست جزخودشما .
٢٢ . هر به اصطلاح مصیبتی را با این کلمات "آیا پس از پنج سال این واقعه مهم خواهد بود؟" تجزیه وتحلیل کنید.
٢٣ . هر کس و هر چیز را ببخشید. آنچه دیگران در باره شما فکرمی کنند به شما ارتباطی ندارد.
٢۴ . زمان تقریبا همه چیز را شفا می دهد، به زمان فرصت بدهید.
٢۵ . هر موقعیتی چه خوب و چه بد می گذرد.
٢۶ . شغل شما به هنگام بیماری از شمامراقبت نمیکند، دوستانتان از شما مراقبت میکنند. پس بادوستانتان در ارتباط باشید.
٢٧ . خود را از قیدوبند چیزهای بدون استفاده، زشت و غم افزا رهاکنید.
٢٨ . حسرت خوردن هدر دادن وقت است. شما آنچه را که مورد نیازتان است در اختیار دارید.
٢٩ . بهترین چیزها هنوز در راهند.
٣٠ . مهم نیست چه احساسی دارید، برخیزید لباس خوب بپوشید و حضورتان را به طریقی نشان دهید.
٣١ . کار صحیح را انجام دهید.
٣٢ . با پدر، مادر ونزدیکان خود در تماس باشید.
٣٣ . هرشب قبل از رفتن به رختخواب جملات زیر را کامل کنید:
خدارا به خاطر ------------------ شکر میکنم. امروز به این هدف خود رسیدم که ------------------------- .
٣۴ . به خاطر داشته باشید که شما با ارزشتر از آن هستید که تحت فشارهای روانی باشید.  از زندگی لذت ببرید و در نظرداشته باشید که این جا سرزمین شادی های کودکانه نیست که بازی ها را سریع انجام داده وبیرون روید.

این پیشنهادات به مناسبت سال جدید چینی به انگلیسی منتشر شده ولی منبع اصلی آن ها ذکر نگردیده است.
ترجمه از: مهرا جلیلی واسفندیار اسلامی


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 302062


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها