اگر بگوئید به کسی که لیاقتش را ندارد نباید کمک کرد... چه بسا در زندگی او اثری نداشته باشد... اما بی شک در زندگی خودتان اثر خواهد داشت.
آنگاه تا لیاقتش را نداشته باشید کمکی نخواهید ستاند.

------------------------------

Always remember: you have  to try, because if you haven't tried , you haven't Lived


تا حالا احساس کردی وقتی راه میری.... با هر گامت زمین رو به عقب هل میدی؟
من امشب این رو احساس کردم...
یه جور حس اراده ..... که کاری رو که میخوای میتونی بکنی و  تنها نیازمند گذشت زمانه ...اونم چیزیه که ناگزیره...

-------------------------
فیلم شهر زیبا رو هم برین ببینین ... قشنگه.

سفر یه روزه..


آخرین روزای هفته ی گذشته خیلی خسته کننده بود...
دیروز صبح رفتم شمال .. عصری برگشتم.... آقا هرکی میخواد از جاده فیروزکوه بره.... یه تجدید نظری بکنه ....  پل دلیچای (‌ از تهران که میری یه کم مونده به شهر فیروزکوه) خراب شده و یه راه انحرافی زدن که باریکه و چراغ قرمز داره...  .. خلاصه که ما دیروز مسیر ۴ ساعته رو ۷ ساعت توی ترافیک جاده بودیم... تازه یه جورایی شانس آوردیم....

یه تجربه دیگه هم اینکه وقتی همه دارن از سمت چپ و راست و خاکی و ... گوسفندوار ازت سبقت میگیرن .. اگه تو بخوای قد بازی در بیاری و بگی که من خلاف نمیکنم... اینا بی فرهنگن.... تنها نتیجه اش اینه که یک ساعت بیشتر از همون گوسفندا... توی ترافیک میمونی...

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--

و  باز هم کتاب« سنگفرش هر خیابان از طلاست» :


    ۳- طی سالیان دراز من با همکاران بی شماری کار کرده ام ولی تنها ترین لحظات زندگیم زمانیست که میخواهم تصمیم گیری کنم.
در اثر مطالعه باید قدرت تصمیم گیری خود را تقویت کنید. و این دلیل اصلی تحصیل علم است.
راهنما ها و مشاورین شما باید همان کسانی باشند که شریک زندگی شما هستند.

     ۴- مردمیکه تمام سعی و کوشش آنها بر این است که وقتشان بیهوده تلف نشود و برای کار حد و مرز نمیشناسند قطعا موفق ترند از کسانیکه تنها در حد انجام وظیفه کار میکنند.

مهم نیست که من چه کاری را انجام میدهم .. هرجه باشد دوست دارم آنرا به نحو احسن و تا انتها انجام دهم . این کلید رمز موفقیت است.

و امّا ...


۱- و اما هدف:
مردمانی که آرزو و هدف دارند فقر نمیشناسند. زیرا هر شخص به اندازه هدفهایش ثروتمند است. جوانی دورانی از زندگیست که حتی اگر شخص هیچ چیز نداشته باشد ولی هدف داشته باشد نیازی به غبطه خوردن ندارد. تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی هدف دارند.
زندگی بدون هدف مثل کشتی بدون سکان است.

ولی.....
شخصی که از اهداف و آرزوهایش از محدوده آسایش و رفاه شخصی فراتر نمیرود بسیار دردناکتر از فردی است که اصلا هدف و آرزویی ندارد.
------------------------------------------

۲- مهارت و دانش مدیریت لازمه هر فعالت اقتصادی جدید است.
کسانی که دلشوره پیدا کنند که « ممکن است به نتیجه نرسیم» یا « اگر موفق نشدیم چه خاکی بر سرمان بریزیم » صلاحیت ندارند که یک تاجر یا صنعتگر باشند.
اگر تنها یک درصد شانس موفقیت وجود داشته باشد، یک تاجر واقعی همان را به صورت جرقه ای میبیند که میتواند آتشی را بیافروزد. دنیای تجارت آنگونه نیست که اگر یک را با یک جمع کنی عدد دو بدست بیاوری ، ممکن است در جایی یک تبدیل به ده شود یا ده مبدل به پنجاه گردد.
در ضمن:
این مهم نیست که شما چه کاره هستید ، فقط خود را در مسیر اصلی زندگی قرار دهید.
----------------------------

ادامه دارد...

پایان تعطیلات

امروز هم ۲ تا امتحان دادم.. آمار و انقلاب که دومی تاریخی بود... ۵ دقیقه زمان برای زدن ۳۰ تا تست...  سریعترین امتحانی بود که توی عمرم دادم....

چهار شنبه آخرین امتحانم ( مقاومت مصالح )  رو که بدم دوران استراحت به پایان میرسه..
این چند وقته به بهونه ی درس و امتحان همه رو پیچوندم و توی خونه حسابی استراحت کردم ...  ( بیچاره علم و دانش که اینجا هم قربانی شد ) ... و از چهارشنبه بلافاصله بعد از امتحان بازم شرکت.. بیزنس... پروژه .. و .....