امروز از صبح تا ظهر ۷ - ۸ تا GLX و یه پرشیا استاد شد. ( متاسفانه ۵۰۴ به تورمون نخورد )
به جز کارای روتین مثل سرویس کاربراتور ( برای کاربراتوری ها) و تنظیم موتور و تعویض لنت و سرویس چهار چرخ ... یه سری ترابلشوتینگ هم هست که اونا برام جالبه . . . مثلا اگه دنده خلاص میشه یا مثلا بعضی دنده ها جا نمیره ماهک در رفته یا شکسته .
اگر هم کلا ماشین روشن نمیشه مسیر ۲ تا چیز رو چک کن یکی بنزین یکی برق.
راستی کی در مورد تون آپ میدونه ؟
چیزایی که امروز یاد گرفتم :
اولا که با فضای داخل کاپوت بیشتر آشنا شدم.
تعویض لنت جلو ( لنت عقب رو هم فکر کنم بتونم اما هنوز انجام ندادم)
تعویض سیم کلاچ رو هم باید یه بار انجام بدم تا ردیف شه ... فکر کنم بتونم.
تعویض تسمه کولر - ۳ سوت.
هواگیری رادیات.
هواگیری و رگلاژ ترمز بعد از تنظیم لوازم ترمز.
رگلاژ سیم کلاج
اصولا الان میتونم سیم گاز رو از ساسات تشخیص بدم.
راستی اینجا از آچار ترک هم خبری نیست... ترک حسیه... ترک شمع دستم اومده...
فیلتر هوا یکی اون اصلیه است.. یکی کوچولو زیر لوله ای که از منیفلد میاد هست که اندازه یه جارو برقی توش خاک و آشغال میگیره... باید تمیز نگهش داشت.
GLX و پرشیا پلاتین ندارن . . .پرشیا که کوئل هم نداره به جاش مگنت داره . . .
فیلر شمع ها رو ۸۰ باید زد... البته برای GLX و پرشیا ... فیلر شمع ۵۰۴ شصته...
آب رادیاتور Max Level داره ... کیلویی آب نریز پر شه... در ضمن مثل بچه آدم ضد یخ بریز که رادیاتت نترکه ...
درجه آب روی ۹۰ باشه نرماله . . . از اونجاست که فن شروع میکنه به کار کردن . . .
مثل موتور ۷۴۷ که از ۲ نقطه اصلی و تقویت شده به بال وصل میشه موتور پژو هم از سه قسمت به شاسی وصله که وسطش واشر پلاستیکی هست و معمولا خورده میشه و باعث لرزش موتور میشه.. علت دیگه لرزش موتور میتونه کار نکردن یه سیلندر باشه که تو این هوا امکان خیس شدن شمع زیاده ...
اصولا روغن هیدرولیک با روغن ترمز و با روغن موتور همه با هم فرق دارن.
و اساسا فهمیدم که جک رو کجا بزنم که ماشین رو نابود نکنم...
و البته چایی درست کردن.
با آدمای درستکار کار کردن لذت بخشه. اونایی که الکی از ملت پول نمیگرین.
مخصوصا که طرف شمالی حرف زننه.
فقط یه چیزی .... manual جی ال ایکس میخوام.... از کجا بیارم ؟
--------------------
راستی به جای این ولوم تایم بازیا برین جشن مهرگانتون رو بشناسین.... که هیچکی دیگه نمیگیره و بقیه اعیاد ملی مون...
راستی GLX یه سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری داره ، که وقتی ماشین خاموشه نمیشه ازش بنزین گرفت ، اما جلوی موتور یه سوکت داره که اگه خواستی از ماشین بنزین بگیری اول اون سوکت رو قطع میکنی و بعد سوئیچ را بدون استارت زدن باز میکنی، پمپ بنزین کار میکنه و از لوله کنار صافی بنزین میتونی بنزین بگیری.
موقع عوض کرن لنت ترمز هم یه سیم هست که مال سنسور چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمزه که یادت باشه وصلش کنی.
:)
ای ول ...... دلم آب شد ......... شاگرد نمیخوای؟.....آقا یک سوال........ ترمز دستی ماشین رو چجوری میشه استاد کرد؟
اوستا بابا ... اوستا بابا.... کجایی!؟؟ به منم سر بزن.