من دیگه واسه هیشکیsms نمیفرستم ... تو این شرایط تارک دنیایی ۲۰ هزار تومان فقط هزینه sms ام شده.

راستی اینجا خود نوکیا بهت پیشنهاد میده که از بین نوکیا ها  چی رو  انتخاب کنی .

----------------------
زندگی از ما نمیخواد که مهمترین یا بهترین باشیم... فقط از ما میخواهد که تلاش کنیم.

وای چقدر تسهیلات.


دیروز رفتم فرهنگسرای IT از کافی نت اش که با دیش رسیو میکنه چیزی دانلود کنم ... دیدم میگه حداکثر مجاز دانلود ۵ مگ. بعد از اون هر مگ ۲۰۰ تومان و رایت سی دی هم اگه خودت CDخام داری  ۲۰۰ تومان.

اصولا دیروز دل و روده یه موتور ۵۰۴ رو بیرون ریخته بودیم و من فقط قطعه شستم از صبح تا ظهر. این چیه  اون چیه بازی بود.

بازم مثل دو سه سال گذشته .. یه ظهر گرم عاشورا ... با غروب ابری گرفته و نم نم بارون شب

شب بخیر. . .
یه سر به اینجام بزنین آهنگای قشنگی داره:
http://www.taranehbaran.com/

سومین روز:

  • در سوپاپ با سرسیلندر فرق داره. هر دو هم واشر دارن که عوض شدنیه.
  • پیچ هایی که سفت شدن و باز نمیشن بجز ضربه یه راه حل توپ داره اونم روغن ترمزه . . . که مثل آب خوردن پیچ باز میشه. ( اصولا پیچ هایی که سفت شدن رو باید اول با یه تقه ترک پیچ رو بشکنی تا راحت باز شه )
  • محل محکم شدن موتور به شاسی در 3 نقطه است که بهشون دسته موتور میگیم. ( برای GLX یکی بالا سمت چپ موتور یکی زیر باتری و یکی هم زیر ماشین کنار پلوس قرار داره )
  • لرزش ماشین میتونه هم بعلت خرابی بوش طبق باشه و هم بخاطر خرابی لاستیک دسته موتور ، فرقشون اینه که اگه بوش خراب شده باشه ماشین توی دست انداز صدا میده ، اما خرابی دسته موتور باعث میشه که اولا وقتی موتور رو تکون میدی جلو، عقب بره. و ثانیا توی حرکت با زیاد شدن سرعت لرزش موتور بیشتر بشه.
  • فرق 504 های L  با GL :

GL ها اولا موتورشون 2000 ولی L ها 1800 ( در حقیقت 1750) است.  بعدم پلوسشون 3 تیکه است که چرخ ها توی سرعت بالا زاویه میگیرن تا به ماشین ثبات بیشتری بده.

  • کلا 4 جور روغن توی ماشین ریخته میشه: روغن موتور ( 20، 30 ، 40 یا 50 ) روغن ترمز ( کاربرد برای تمیز کردن خش های بدنه ولی سریع پاک شود چون رنگ رو میخوره ، و برای باز کردن پیچ های سفت شده خیلی کمک میکنه ) روغن هیدرولیک ، و روغن واسکازین که گیربکس است و اگر پلوس رو در بیاری میریزه و هم از پشت لنت سمت راننده میشه تزریق کرد و هم از زیر باتری.
  • ربطی نداره اما آچار سر میل لنگ 36 تخته...
  • تسمه کولر و دینام و .... یکی است. که راه راههاش باید یک تیکه باشند، اگر جدا شده باشند تسمه خرابه.
  • اگه موتور صدای جیر جیر میده ، صدای تسمه است که شله و باید سفت بشه.
  • راستی بعضیا یکی از مهره های هر چرخ رو عوض میکنن و یه جور کلید دارش رومگذارن که اصطلاحا بهش میگن دزد گیر چرخ. ( یه جور نر و مادگی که باید روی هم بیفتن تا بشه چرخ رو باز کرد)
  • --------------

مطالب بدرد بخور دفترچه user manual پژو 206 :

  • گیج روغن موتور 2 تا خط داره، یکی max و یکی min . میزان روغن باید همیشه بین این دو خط باشه.
  • 206 هم کلید قطع کننده جریان بنزین داره که هرگاه به موتور و یا بدنه ضربه ای شدید وارد شود. این کلید جریان سوخت رسانی به موتور را قطع میکند. محل این سوئیچ پشت باتری است و برای راه اندازی این سیستم کلید آن را به سمت پایین فشار دهید، تا جریان برقرار شود.
  • هرگز به زیر خودروئی که با جک از زمین بلند شده است ، نروید. ( از پایه خرک استفاده کنید)
  • آئروسل : از این مایع برای رفع پنچری لاستیکهای تیوپلس استفاده میشود.

    برای روشن کردن خودرو با استفاده از یک باطری دیگر:

    -          از مناسب بودن اتصالات مطمئن شوید.

    -          کابل قرمز را به ترمینال های مثبت دو باتری وصل کنید.

    -          کابل سبز و یا مشکی را به یک نقطه بدنه از ماشین خراب در دورترین فاصله ممکن از باتری وصل کنید.

    -          موتور را روشن کنید.

    منتظر شوید موتور به حالت ایده آل برگردد ، آنگاه کابل ها را قطع کنید.

    • در صورت عدم استفاده از باتری به مدت طولانی ( بیشتر از یکماه ) توصیه میشود اتصالهای باتری را قطع کنید.
    • وقتی موتور روشن میباشد هرگز اتصالها را قطع نکنید.
    • هرگز باتری را قبل از جدا کردن اتصالها شارژ نکنید.
    • بعد از شارژ سوئیچ را باز کنید و بعد از 10 ثانیه استارت بزنید.

     

    اضافی:

    سیستهای ایمنی:دزدگیر، حفاظ شیشه ها ، قفل فرمان ، چراغ مه شکن و غیره.

    سیستمهای حفاظتی: روکش خودرو، لاستیکهای زیرپا، کفی صندوق عقب

    سیستمهای ارتباطی و مخابراتی: تلفن خودرو، پخش CD ، رادیوها ، بلندگوها، تزئینات رادیو

    سیستمهای تزئینی و تکمیلی: رینگهای آلیاژی، قاب ها، سقف کشویی ، چراغ مه بال شکن عقب، اگزوز اسپورت

    سیستمهای رفاهی: قفسه نگهداری اثاثیه (قابل نصب در صندوق عقب)، کمربند ایمنی عقب، جعبه نگهداری لوازم، نگهدارنده بطری، بانک CD و نوار کاست، کنسول تلفن خودرو.

    وسائل اضافی یدکی: میله بکسل، باربند، حمل کننده قطعات یدکی و روانسازها، زنجیرچرخ، آفتابگیر

    فرآورده های شوینده: شیشه شور، شوینده های داخلی و خارجی، پاک کننده ها

  • --------------

به یارو گفتم این 206 تیپ چنده ؟ توی موتور رو نگاه کرد و گفت 2 ، گفتم از کجا فهمیدی ؟ این خط زیر رو روی شاسی نشونم داد:

تیپ : 206/GTX

ببین سمت راست نوشته تیپ سمت چپ هم نوشته 2 . ( قدرت خدا) و با این حساب من به این نتیجه رسیدم که 206 فقط یه تیپ میتونه داشته باشه اونم 2 . اگه اسم ماشین 306 بود همشون تیپشون 3 میشدن.   :D

 

باز هم از رابرت :

بسیاری از ما میتوانیم حتی بهتر از مک دونالد همبرگر بپزیم . آنچه مک دونالد را چنین پیروزمند ساخته است، نظام فروش و عرضه فراورده اش میباشد. . . .
ورژن خودمونیش :
خیلی جاها بهتر از هایدا ساندویچ سرد و فست فود بهت میدن آنچه هایدا را چنین پیروزمند ساخته استُ نبظام فروش و عرضه فراورده اش میباشد . . .